lördag 24 augusti 2013

Bröllopsdagsfirande

Det är sex år sedan sa vi ja till varandra i Söderala kyrka. Stämningen var på topp, vädret var så där lagom - soligt men inte för varmt - och vi var precis omgivna av familj och vänner. Den 4 augusti var det sex år sedan. Det är lustigt hur en kan minnas smådetaljer under flera år. Men jag hoppas att jag aldrig glömmer dem. Mina egna små minnen av alla förberedelser, själva bröllopsdagen och allt det som kommit efter det. 

På bröllopsdagen. Vad tycks? Är inte min frisyr ovanligt bra för ett kyrkbesök?
Varje år försöker vi att fira bröllopsdagen på bästa sätt. Vissa år blir det mer, vissa år blir det mindre firande. Men fira, det måste vi! I år blev det en överraskningsresa till Linköping, ja alltså. Jag visste vart vi skulle och gubben visste att vi skulle iväg, det är lite svårt att fixa både barnvakt och hund- och kattvakt i smyg. Speciellt när hundvakten är en av gubbens närmaste vänner. Men han visste i alla fall inte vart vi skulle. Och jag lyckade lura honom rejält på vägen dit, fast det inte var meningen. 

- Sväng höger, sen höger igen...
Väl framme i Linköping gällde det ju att hitta till hotellet. Har jag sagt att jag gillar Google Maps? Och till deras parkeringshus. Vi kan säga att någon kartläsare var jag definitvt inte i mitt förra liv och det är heller ingen framtida karriär. Men vi fick lite sightseeing och hittade en bra bar till senare på eftermiddagen. Kanske skulle satsa på att bli guide??



Jag hade hört mig för innan om en bra restaurang som skulle passa herrn i smaken, jag hade nämligen bestämt att jag skulle fixa så mycket jag kunde i hans smak. Brukar annars bli tvärtom. Hehe... I alla fall. Restaurangen som jag fått tips om heter Texas Longhorn och det lät helt perfekt. Och var helt perfekt. Kött, kött och åter kött. Gubben var i hemmelriket! Det bästa var nog ändå när vi satt på restaurangen och väntade på att maten så satt ett par bakom oss och killen var verkligen JÄTTEmätt. Halvblundande, drömmande och precis knäpptyst. Jo, vi fnissade ganska gott åt dem. 

Och jo, vi såg nog ut så själva när vi var klara...

Jag åt kycklig, så jag åt tydligen ingen riktig mat.
Barnlediga som vi var tänkte vi slå på stort på kvällen, ja alltså... Du vet. En drink, lite småprat, dott dott dott. Vid nio på kvällen låg vi i sängen helt utslagna och kollade på film, eller ja. Han kollade och jag sov till min ljudbok. Vi småbarnsföräldrar, vi vet hur man rockar ett hotellrum - jajamensan!

Dagen efter hade jag ytterligare en överaskning till gubben, för så länge jag känt honom (typ halva livet nu) så har han velat bli rakad på riktigt. Snacka om en flux när jag hittade en herrsalong som rakade på riktigt och desutom kunde få en tid dit.

Liiite speciell stämning på stället, men trots våra öh, olikheter barberaren och jag emellan så gick det bra. Gubben överlevde, några skämt om att kalla på ambulans "just in case" gjordes och jag tror att jag har större chans att lyckas få med honom till ett spa nu än innan besöket hon barberaren-

- Det var skönt att bli så där ompysslad.
- Fy jävelen vad det där "turkvattnet" sved!

Och jag fick såklart gå hur länge jag ville inne på Panduro. Han suckade inte en enda gång och kollade på allt, A L L T, jag ojjade mig om. Bra resa det där! 



Sen åkte vi till Byggmax för att köpa plintar och sen åkte vi hem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar