lördag 24 augusti 2013

För att jag ä l s k a r att tvätta

Kände mig duktig, hade äntligen börjat att vika den där urtråkiga tvätthögen som bara växer och växer. Urk.. Men, ja - nån gång måste man ju ta tag i tråkiga saker också.

Börjar i små steg, vika lagom stora högar för att kunna bära i famnen. Och då händer det. Barnen börjar hjälpa till. Lägger allt i en tvättkorg, bär ut det till smutstvätten och...

Jo, blandar runt skiten så jag inte ens kan sortera ut vad som är rent från det smutsiga.

Åh, vad jag ÄLSKAR att tvätta. Men framför allt att vika eländet efteråt. 

Nu ska jag skita i att vara duktig resten av kvällen och istället ägna mig åt mitt vinglas (som dukas upp när ungdjävlarna gullegrisarna ligger i sina sängar) och allt onyttigt jag kan hitta i skåpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar