tisdag 20 augusti 2013

Snaaaaark

Under vissa perioder är min trötthet så sjuklig att jag nog egentligen är en fara i trafiken. När jag tänker lite på saken är jag faktiskt förvånad att det inte händer fler olyckor i morgontrafiken när alla trötta människor ska till sina arbeten än vad det faktiskt gör.

Vem fan tar en bild på mig så här tidigt på morgonen?
I morse var en sån där dag då jag tror att halva kroppen stannat kvar i sängen. Huvudet speciellt. Eller så var det någon som fyllde mitt huvud med seg sirap i natt. Tankeverksamheten är definitivt inte på topp om vi säger så.

Varför ska en del barn (speciellt mina just nu) envisas med att gå upp så tidigt på morgonen? Och varför ska den ena delen av de där barnen envisas med att fortfarande äta på nätterna? 

- Mamma, älling!! 

Jag vet att jag sagt det förut och här kommer det igen, ska jag tvinga honom att sluta äta på natten eller ska han få sluta när han själv är redo? Stora frågor som rör sig i huvudet på mig just nu. Jag vet ju av erfarenhet att de slutar med sånna här saker när de själva är redo och att bara för att han slutar med välling på natten så betyder det inte per automatik att han kommer att sova hela nätter. Det gör han redan idag, ibland. Och med hela nätter räknar jag också in när nattmålet inte är fören efter fyra på morgonen.

Jodå, det gör jag. För äter han mellan fyra och fem på morgonen så somnar han om en bra stund till. Är det efter fem han vaknar så är dagen igång. Oavsett vad vi gör.

Det är så att säga ett sånt där beslut som kan kallas Pest eller kolera.

Min dag kommer nog att sluta så här, som jag känner nu...



2 kommentarer:

  1. Vi kommer ta tag i vällingproblemet under hösten/vintern (dvs när vi nu orkar). Det krävs ju nån vecka innan det funkar, en vecka då man får sova ännu sämre än vad vi redan gör. Men det får det fasen vara värt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han håller i än med nattmålen också?

      Vi försökte ett tag med att minska på vällingen, gick superbra. Ända tills han blev sjuk och bestämde sig för att äta ännu oftare på natten än tidigare. Suck!

      Just nu undrar jag om vi någonsin kommer att orka...

      Radera