onsdag 21 augusti 2013

Teknikbesviken

Förra veckan bestämde vi oss för att ta tag i tvproblemet och stack iväg till en sån där butik som säljer apparater av slaget bildskärmar för familjebruk. Blev helt till oss i brallorna när försäljaren sa att det går att surfa på apparaten. Fatta, ni kan vi lägga oss i sofforna båda två och vara osociala tillsammans istället för framför två pytteskärmar till mobiltelefoner. Att vi har olika smak i filmer kvittar - vi kan ju glo på storbild nu ju.

Tänkte vi.

Ha! HAHAHA! HA! Sen när har den här familjen tur i tekniska prylar? När vi kom hem från den strålande affären hade vårat internet gått sönder. Blir lite förvirrad nu när jag räknar dagarna, kanske var vårt internet redan trasigt sen veckan innan. Hmm.. Och kunde därför inte testa teorin om att vara osociala tillsammans.

Inväntar bredbandets krafter och vips så blinkar och lyser det bara grönt på våra mackapärer till internetfördelare. Och vad händer?

Jo.

Apparaten som inhandlades med stor förtjusning har inget stöd som gör det möjligt att surfa!

Jag tror att jag skrattar ihjäl mig!! Eller inte. Åh, vad jag älskar min familjs tekniska otur tur.

Osociala tvåsamhetskvällar ställs in till förmån för total osocialhet på två våningsplan.

//nöjd... not.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar