fredag 6 september 2013

Oink oink oink

Hampus meddelar att hans favoritdjur just nu är: kossor, grisar och katter. För att sjunga om mest. Gissa låtarna som går varma här hemma nu då... Hahaha...
  • Old McDonald had a farm
  • Lille katt 
Att titta på arbetsfordon är också en STOR höjdare, så mellan varven med katter och grisar så hörs det höga rop från soffan så fort "Stora maskiner" drar igång. Vi kan säga att jag är glad att vi har dem på dvd.

I tisdags skrämde han nästan vettet ur mig när vi på väg till min syster får syn på en lastbil på vägen. Eller ja, han får syn på en lastbil och illvrålar "LATTBIL!!!" Väldigt sött, men inte lika roligt att nästan hamna i diket. Okej, nu överdriver jag. Men han skrämde mig verkligen!


Ingen radio behöver vi hemma heller, bra ju! För när inte den ena sjunger om lamm som bajsar under bord så hör jag. Iaaa iiiaaa joo - oink oink oink. Om och om igen.

Nån gång ska jag lyckas filma det! Måste bara få ett bra läge då han inte ser mobilen eller på annat sätt kan få en hint om att jag filmar. Han vet ju att jag har en app på mobilen där han kan kika på olika fordon, få höra hur de låter och så kommer en sån fin - öhh? - pedagogisk röst och berättar att det är mjölkbil eller en skolbuss. Och. Så. Vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar