måndag 14 oktober 2013

Det blev ingen Mamma Mu i helgen

I lördags var det inplanerat både knatteskutt och Mamma Mu-fika - det blev inget av det. Inget denna helg blev riktigt som vanligt eller hur vi hade tänkt det. Suck..

Först får jag ju börja med att säga att våra renoveringsplaner för badrummet återigen får skjutas på framtiden. Och bara det känns väldigt tungt för oss just nu. Men orsaken till att vi måste lägga detta åt sidan känns betydligt mer i kroppen. 

När alla andra pratar om hur lång och skön sommaren har varit så kan jag inte annat än sucka åt det just nu, på grund av den långa och fina sommaren har grundvattnet sjunkit till en otroligt låg nivå vilket betyder att vi med egna brunnar (speciellt grävda) har dåligt med vatten. Vi har till exempel gått helt tomt på vatten ett antal helgen, men tillrinningen av nytt vatten har ändå varit så god att vi efter ett dygns uppehåll med vatten kunnat få tillbaka en relativt normal nivå. Men sånt där håller ju inte i längden, alltså fixade vi hjälp.

Och hjälp fick vi, för att göra den historian kort kan jag säga att tillrinningen blev betydligt bättre efter att hjälpen kom. Däremot gick brunnen sönder så pass att vi återigen står utan dricksvatten. Hemma är det nu vattendunkar och duschschema hos släkt och vänner som gäller. Och jag känner att snart är mitt kalla-det-vad-du-vill slut och jag orkar inte så många fler motgångar utan att ens ha fått en liten medgång.

Vi har flera gånger pratat om att renovera badrummet och så fort det kommit på tal så har något pajat och vi har fått lägga pengar och energi på det istället. Denna gång tog vi i med en gång och ringde hantverkare, ja då pajade något annat rejält. BIG TIME! Varför? Varför kan inte min familj få ha lite flyt när det gäller sånt här? Är det inte mening att vi ska bo i hus, är det detta som någon försöker berätta för oss genom att göra allt så jävligt som möjligt?

Så nej, det blev inget knatteskutt eller Mamma Mu-fika i helgen. För vi fick istället koncentrera oss på att fixa vatten och försöka få ihop en vettig vardag mitt i allt kaos.


Justdetja, har jag sagt att jag blev påkörd häromveckan också? Så bilen måste vara inne på verkstan i minst fyra dagar? Som lite grädde på det där förbaskade moset liksom.

2 kommentarer:

  1. Fy så trist att ni har sån otur! Hoppas ni får massa tur snart!

    / linda i mönsterås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit ett par rejält tunga dagar, men nu verkar det se ljusare ut. Om allt går vägen så har vi vatten i huset igen nästa vecka.

      Radera