lördag 19 oktober 2013

GRÄVMASKIN!!

I fredags började en ny brunn att ta form. Om vi kan räkna ett litet hål i  backen som vi inte ens ser för tillfället för form. Barnen är superglada över att det nu står en grävmaskin, en lastbil och en stor borrmaskin runt omkring trädgården. Och allt går att se från köksfönstret. Samtalen vid måltiderna går ungefär så här numera:

- Titta mamma en grävmaskin!
- Ja, det är en grävmaskin där.
- Min grävmaskin!
- Nej, min grävmaskin!
- MIN GRÄVMASKIN!!!

Jag låter det vara osagt vilka de är som hojtar om vems grävmaskin det är. Jag säger inte mer än att det inte handlar om mig, men det inkluderar alla som kan tala och som har snopp i huset. Då är vi nere på tre. Men vilka tre det är låter jag vara osagt.

Om allt går vägen kommer vi att ha vatten i kranarna igen på tisdag. Det går inte att beskriva hur mycket vi längtar efter att kunna rå om oss själva igen. Just nu lever vi lite halvtomhalvt studentliv. Med tvättkorgar som skickar fram och tillbaka mellan oss och mina föräldrar. Visst är det skönt att slippa tvätta, men jag gör ju hellre det än står utan vatten som nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar