måndag 25 november 2013

En del människor ba' bla blaa blaaa blääää

Vissa personen behöver bara ett litet nyckelord för att fyra iväg en hel uppsats om ett ämne. Bra på sätt o vis kanske, men också väldigt tröttsamt. Speciellt när man råkar använda fel ord i en fråga och utan att mena det sätter igång den där uppsatsen. Pust..

Har du sånna personer i din närhet? Jag vet att jag kan vara så om vissa ämnen så jag är ju inte direkt oskyldig själv, fast jag hoppas såklart ändå att jag kan hejda mig vid endast en HALV uppsats. Ungefär.

Men ibland, ytterst sällan - hur som helst, är det en bra egenskap hos en annan person att utnyttja. Som när ens egen hjärna gått på helspänn och tankeverksamheten tillfälligt är ur funktion. Då kan ett litet ord rädda en från att ha ett medvetet samtal med folket runtomkring för det sköter ju den där andra som man startat upp.

Grymt? Tjaa, kanske. Men effektivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar