måndag 11 november 2013

Första kalaset avklarat, one down - one to go

På onsdag fyller världens bästa Hampus två år. TVÅ ÅR! Shit, tiden går så jäkla fort att jag inte hinner med! Om ett halvår är Hampus lika gammal som Sebastian va när han fick en liten bror. VA!? Liksom, när Sebbe var 2,5 var han ju JÄTTESTOR! Och Hampus är ju så liten. Min bebis. Min lilla, busiga och kramgoa bebis.

Det är inte klokt. 

För två år sedan, idag, så fixade jag med det sista hemma inför den kommande bebisen. Vi visste inte alls vem som gömde sig inne i magen. Det enda som vi visste var att den 12 november skulle jag eventuellt bli igångsatt i Linköping. Med andra ord så bestod mitt sista fixande den 11 november för två år sedan i att köpa blöjor, packa väskor och längta (bli nervös och förväntansfull). Desutom fick jag just idag för två år sedan reda på att en av mina närmaste vänner fått en "liten" flicka. När jag får tillfälle (och lov) ska jag visa vad jag menar, hon har långa föräldrar att brås på och det syntes ändå från dag ett. Det ser ut som att det skiljer minst två månader mellan våra två småttingar istället för två dagar! 

I lördags var det släktkalas hemma för lillgrisen. Kakor, bullar och mjölk serverades i överflöd. Jag var mätt långt in på kvällen. Fast det hindrade mig ju inte direkt att trycka i mig ännu mera sött i form av glass när barnen gått och lagt sig.. Hampus hade sett fram emot kalaset länge och Sebbe ännu längre tror jag. Småkusinerna skulle komma och hejohå vad de kan leka! Många paket blev det också, och det där kaoset som uppstår i ett rum med flera barn och bara ett av dem får paket - ljuvligt. Får mig att längta efter fler födelsedagar, gärna med firande i flera dagar. Verkligen.

Och vad var det nu jag ville ha sagt..? Jo, Hampus hade sett fram emot kalaset så länge och hårt att han däckade innan alla gästerna kommit. Långt efter sin vanliga tupplur på dagen och alldeles i lagom tid innan, precis innan gästerna skulle komma alltså.


På onsdag blir det mer paket och gottigheter - I CAN NOT WAIT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar