onsdag 6 november 2013

Idag fyller en väldigt speciell person år

Det finns liksom ingen tvekan om saken, jag har de två bästa systrarna i världen. Finns inga argument mot det faktumet. Och idag fyller en av dessa bästaste personer år. Min storasyster. Om du vill läsa insiktsfulla blogginlägg med humor och en stor dos kärlek så finns hon under namnet Bytanten i bloggvärlden.

Hon fyller alltså år idag och jag önskar att jag kunde skolka (om det nu kan kallas det) från jobbet och åka till dit för kunna gratta henne på riktigt. Så det är tur att det inte är så långt till helgen när vi ska träffas!

Min allra finaste storasyster - bara så du vet, du betyder världen för mig!  GRATTIS!!!

Min syster är ett stöd
och en hjälpande hand.
Hon är bunden till mig
med ett kärleksfullt band.

Som storasyster
är hon mig ganska lik.
Hon finns i många minnen
och hon gör min levnad rik.

Det känns tryggt att hon vet
varifrån jag kom,
att hon ser vad jag gör
och att hon bryr sig om.

Med henne kan jag dela
både sorger och skratt…
En syster är en gåva
– en ovärderlig skatt.

Av Siv Andersson

2 kommentarer:

  1. Du vet, jag lyckades trassla till sex varv på grund av dig. Resårvarv dessutom. Jättejättekrångligt att fixa i efterhand. Fy dig!

    /stackars stickerska med tårar i ögonen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var tur att du skrev den *en, två, tre* tredje meningen också, för annars hade jag inte fattat ett smack av det där. ;-)

      Radera