fredag 22 november 2013

Skrålsjungande och fynd

I helgen som var åkte jag och min lillasyster N till Göteborg för att kolla in det asbra bandet Nickelback. Och jo - helgen blev väl inte helt som det var tänkt eftersom N råkat dra på sig lite (MYCKET) basselurer och var därför inte så pigg. Men iväg skulle vi och iväg åkte vi också!

Vet du vilka Nickelback är? De har bland annat gjort ledmotivet till en av Spidermanfilmerna. Hero heter den låten. Och när du lyssnar på låten under här kommer du säkert känna igen dem, de har en hel drös med hits och de är vekligen ett av mina favoritband (fatta lyckan att få se dem live!!).


Hoppas att filmen fungerar för jag kunde såklart inte förhandslyssna på den..

Sångaren, Chad Kroeger, fyllde år då i fredags när de höll konsert i Göteborg. Inget som jag hade koll på innan direkt. Sånt har jag aldrig koll på om jag ska vara ärlig, hur bra jag än tycker att en artist är. De andra i bandet, eller ja - resten av gänget med alla arbetarna inblandade, hade fixat en överraskning åt honom på scen och faktiskt så kändes det som att Chad och blev lite överraskad.

Mitt i när han skulle presentera en låt blir han avbruten av Ryan Peeke (den andra gitarristen) som börjar prata om hur bra Sverige är (såklart!) och hur mycket vi skriver på nätet och att de (typ alla utom Chad) hade googlat runt under dagen och hittat ett videoklipp de gärna ville visa. Chad gick väl som artigast med på det och vips så grattar Avril Lavigne (Chads fästmö) honom och hälsar att de ska fira ordentligt om några dagar när de ses. Väldigt gulligt! Fast bäst i firandet var ändå när några i "bestättningen" kommer in med ballonger och tårta och HELA Scandinavium sjunger Happy Birthday. Får rysningar bara jag tänker på det, så jäkla mäktigt!

Själva konserten var över förväntan med undantag av förbandet. Duktiga - ja, men inte alls min stil.Och N fick nog med mitt skrålsjungande på video vid ett tillfälle, vilket jag bjuder på. För den som orkar lyssna på min nästintill-tondöva stämma en hel låt förtjänar fasen att höra lite gratiskonsert också!

På lördagen när vi skulle hemåt igen tog vi en "genväg" förbi Ullared för lite shoppling. Och efter över en timme i kö ute i kylan, N fick ställa sig i kö och jag gick och letade efter kundvagnar (vilka var slut och därför rådde det djungels lag på parkeringen över dem), kunde vi till sist komma in i värmen och göra våra fynd. Bäst på den dagen var nog Ns min när hon först räknade ut en sisådär totalsumma för att vis kassan upptäcka att den bara blev drygt hälften. Och därför vann jag tävlingen om dyrast inköp för dagen. REVANCH!!

Med andra ord, antingen är hon lika kass på matte som mig eller så.. Hon är nog lika kass på matte som mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar