onsdag 27 november 2013

Sladdar till höger och vänster och en släng av Hannibal Lector

Igår var jag på en av mina kontroller igen, fast en extrakontroll med extra kontroller och säkert ska jag gå på vanlig kontroll igen nästa år. Mycket kontroller det här, och det är lätt att tro att min läkare har ett slags kontrollbehov av mig.

Typ.

Hur som helst...

För dig som inte vet föddes jag med det här, även kallat Fallot. Och måste gå på regelbundna kontroller tills någon säger stopp, exempelvis de här personerna. Igår var alltså en sån kontrolldag och jag fick se mitt hjärta i 3D (sån där teknik som man använder till bebisar i magen ibland men jag har glömt bort vad det är, 2D kanske??) och cykla på en träningscykel tills jag fick jävligt ont i röven.

Nytt var den där 3D-grejen, ansiktsmask när jag cyklade (jag såg ut som Hannibal Lector men fegade ut för att fråga sköterskan ta en bild på mig som bevis, fan) och så fick jag ligga i en tunnel. MR-röntgen kallas det tydligen. Och om det är någon erfarenhet rikare jag blev av dagen så är det att ALDRIG ha en inbakad fläta när man ska ligga så där länge på rygg som under röntgen. Trodde att hela huvudet skulle somna. Jisses, vilken smärta det blev där huvudet "vaknade" igen!

Och att en kopparspiral inte är ett hinder för en magnetröntgen. Det är också en erfarenhet från gårdagen.

Sist ut på min kontrolldag så blev jag uppkopplad till en bandspelare igen, har blivit det många gånger nu så jag har vanan inne om vi säger så. Det är fjärde gången för i år tror jag. Alltså, det låter som att jag är jättesjuk, men det är jag verkligen inte!

Som tur är ska jag bara gå ett dygn med bandinstpelaren, jag vet hur mycket de kliar att gå med dem så ju kortare tid desto bättre!

Jo just det, lika otäcka som bebisarna ser ut i sån där 2- eller 3D lika otäckt så hjärtat ut. Bara en klump, en degklump. Och nästa gång jag kommer att baka kan du vara säker på att tankarna vandrar iväg till den där synen. Yummie..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar