fredag 6 december 2013

Inspirerad och känner nya krafter växa #webbdagarna

Webbdagarna i Växjö var en rolig, lite för teknisk ibland och otroligt inspirerande dag. En del av föreläsarna hade jag inte hört talas om innan, som Gustaf Josefsson. Vi kan väl påstå att han tog mig på bar gärning med vissa av hans idéer. Och sånt är ju alltid på gott och ont, mest gott skulle jag nog säga ändå. Som när han berättade om vikten att skriva det jag själv tänker när någon annan säger något, inte skiva ordagrant. Just då skrev jag ordagrant ned det han sa. Skrattade för mig själv och skrev om hela meningen.

Gustaf Josefsson
Eller varför inte Joakim Jardenberg, som också talade direkt till sinnet på mig. Desutom blev jag helt såld på hans dator där han hade en STOR svart lapp med vita bokstäver på: K O N T O R. Japp, det är bestämt. Så ska jag också göra!!

Joakim Jardenberg
Den som jag hade längtat mest över att lyssna på var Elaine Eksvärd som jag kollat in på en hel del youtube-klipp. Hon är retorikexpert och alltså, det är sånt som ALLA skulle lyssna på egentligen. För det hon har att säga och det du kan ta till dig är sånt som du både kan använda i din yrkesroll (vad du än jobbar som) och i din vardag. Elaine levererade stort och liksom de tidigare föreläsarna gav hon mig många tankar och satte igång flera funderingar. Desutom fick jag chansen att ta en bild på både henne och mig efter föreläsningen. LYCKA!

Elaine Eksvärd

Något som jag verkligen tog till mig i början av dagen var att släppa släppa rädslan, för tro'r eller ej - men jag kan vara otroligt feg ibland. Jag träffade flera nya personer som jag skulle vilja ha fortsatt kontakt med. Några av dem intresserade mig personligen, vi har liknande jobb och intressen inom det och några av dem kunde jag se en verklig potential för att både kunna ge och få erfarenheter. I går var första gången som jag önskade att jag hade ett litet sånt där kort att dela ut..

Mitt huvud snurrade och snurrade och snurrade av alla intryck på kvällen när jag skulle lägga mig. Inte undra på att barn måste sova middag med alla nya intryck som de får dagligen! Det hade nog jag också behövt den där dagen. Jag känner mig till brädden fylld av ny energi på det här området och hoppas verkligen att jag får chansen att gå på liknande event flera gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar