onsdag 18 december 2013

Jag börjar misstänka att mitt hår är lika envist som jag själv är

Alltså. Jag har ju berättat att jag vill färga mitt hår rött. Eller åtminstone topparna i håret. Att bli knallröd i hela huvudet vet jag inte riktigt om jag vill. Kanske mörkröd, nästan åt det lila hållet. Men nää, så långt ska jag inte dra det nu.

Mitt förra försök gick, aaah - sådär kan vi väl säga. Fast snarare gick det inte alls. Jag blev knappt rödtonig i solskenen av en färg som skulle göra mig intenstivt röd. Check på att inte handla det märket några fler gånger.

Mitt försök igår i att få mina toppar röda började med en blekning. Tog den starkaste jag kunde hitta i affären (det var extrapris, I see now why...) och den skulle göra mig 4-6 nyanser ljusare. Tjohej tänkte jag och kollade på förhandsbilderna och tänkte åter än gång att hälften av det mörkaste resultatet räcker! Men blev mitt hår 4-6 nyanser ljusare?

Nej. Fan djävla helvetes skit också! 

Skickade ett SMS till min storasyster innan blekningen att blir inte det här bra ska jag fan äta upp en hel pepparkaksdeg! Skickade ytterligare ett SMS efter blekningen där jag undrade snällt (typ skrek) om mitt hår såg blekt ut. Det syntes inte ett skvatt.

Vafan, när jag ändå var igång kunde jag ju lika gärna testa den röda färgen jag hade köpt hem också. För vem vet - håret kunde ju faktiskt ha tappat den där allra värsta kämparglöden i och med blekningen.

Men nej. Helvetes djävla skit IGEN!

Lite grisröda nyanser där blekningen verkar ha tagit lite extra syns, men vi kan väl säga att det inte heller denna gång är ett dugg likt det resultat som företaget visar upp på sin lilla låda med färg.

Inte.

Ett.

Jävla.

Dugg.

Likt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar