torsdag 26 december 2013

Julafton har kommit och passerat

Någon som har missat det? Nä, trodde inte det heller. Hos oss innebär julafton en hel del saker men några fasta traditioner har vi inte. Om inte det räknas som en tradition att inte ha traditioner?

I år stannade min syster och hennes två småttingar hos oss en natt. De stora grabbarna hade bestämt att de skulle sova ihop. Läggdags i vanlig tid och vid 21-tiden sa vi go'natt för sista gången. En hel del fnissande, skojande och lite gråt och toalettbesök var inblandat under de två timmarna det tog för dem att somna.

Många bra paket blev det även i detta året. (Jag hade inte helt gått crazy i paketinhandling men kan gott bättre mig till nästa år ändå.) Så pass bra paket att efter att Hampus hade öppnat ett visst paket så la ha av. Ville inte ha fler. Han var nöjd. Härliga unge! Och det slutade med att Sebastian och jag öppnade Hampus resterande paket.

GOD JUL på er i efterskott. Idag kommer dagen att spenderas med lek med lera och legobygge. Emellanåt ska jag smita ner i källaren för att smygäta godis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar