fredag 3 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

Klockrent! Teckenspråk. Har alltid varit fascinerad av det och ångrar en del att jag inte valde det som tillvalsämne i gymnasiet när jag hade chansen. Anledningen till det kommer jag inte ihåg nu, men säkert så krockade det med något annat som jag behövde läsa. 


Jag tror stenhårt på att alla har nytta av att lära sig teckenspråk, att språket blir tydligare för barn och att det är lättare att kommunicera med andra. Utan att vi tänker på det använder vi kroppen en hel del när vi talar, det är en del av oss och de som kan behärska det tolkas även som bra talare. Jag menar, vem har inte suttit och lyssnat på någon som antingen står eller sitter blickstilla och bara talar monotont? Urtrist!

Nä, mer kroppsspråk och teckenspråk åt alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar