torsdag 9 januari 2014

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.

En grej. EN grej? Jag har flera stycken jag skulle vilja vänja mig av med! De flesta av dem har med mitt föräldraskap att göra.

Typ släppa rädslan för stökighet vid lek. Den är liksom helt irrationell, jag klara ju av andra typer av stökighet. Det stör mig inte ett dugg. Och ändå så kallsvettas jag när barnen vill hjälpa mig med bakningen eller när de ska sitta och måla med vattenfärger. Helt jäkla störd är jag på den punkten.

Eller det här med att kunna vara i nuet, det är jag väldigt sällan. Det vore lite bra att kunna vänja mig av vid att alltid tänka både bakåt och framåt samtidigt. Jag vet att det där tänket inte direkt har gjort mig lyckligare. det ställer nästan bara till med huvudbry och ångest. Men ändå så fortsätter jag.

Men en grej som stör mig mer än allt annat nu för tiden - PMS. Den jäveln skulle jag kunna mörda för att bli av med. Om den däremot hör till denna kategori att kunna vänja mig av med som i att jag har ett val i att reagera som jag gör när den där typen tar över mina känslor, ja det vet jag ärligt inte. Såklart att jag väljer mina reaktioner, men under PMSen så är det precis som att den där jäkeln reagerar snabbare än mig. Jag hinner liksom inte med och så står jag där efteråt och bara WTF just happend!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar