onsdag 23 april 2014

Appropå påsken..

Det var bara jag och Sebbe hemma under hela påskhelgen, den andra hälften av familjen begav sig uppåt i landet istället. Flera dagar med fullständig uppmärksamhet på en unge och desutom en unge som är betydligt mer självgående än modellen mindre. Förstår du hur mycket jag fick gjort hemma!?

Vi byggde klart trallen på balkongen, sjukt nöjd med vår insats. Jag till och med LYFTE plankorna upp till balkongen själv. Träningsvärken lät sig inte vänta om vi säger så, men jäklar vad bra det blev!





Lite färg på räcket också sen är balkongen tipp-topp! Helst vill jag brädslå räcket också, men njaa - det kan vänta.


Efter det påbörjade vi projektet med att måla om ett av uthusen, såklart började vi med den lättaste delen. Dumma är vi inte. Men kladdigt blev det och jag har fortfarande färg på händerna som inte går bort. Jaja, jag kan ju visserligen visa folk vilken färg jag målade uthuset med utan att behöva ta fram bildbevis på mobilen. Det är ju alltid något, eller hur?

Jag har, ja - hör och häpna, också lärt mig att virka under påskhelgen. Sebbe är en stark anhängare till att lära sig också (blink, blink till moster Milla). Det är nämligen så att jag har bestämt mig för att göra mer än att skänka pengar till Hjärtekatten (har inte gjort det ännu heller, men jag har varit på väg flera gånger!). Jag ska GÖRA en hjärtekatt själv. Såatte, nu är jag igång och har "bara" benen, en arm och hjärtat kvar. Ja, förtutom att sy ihop katten alltså. Bild på det kommer senare!

En halvkul grej som jag upptäckte i måndags kväll - helt plötsligt satt jag med min virkning, min påskmust och... programmet om Haga slott på tvn. Det ändrades däremot till Vetenskapens värld illa fort när jag la ifrån mig kattens arm och slog upp blicken mot tvn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar