tisdag 22 april 2014

Mer än godis i påskägget i år!

Alltså, jag vet inte hur länge som det har pratats om en till hund i familjen - fram och tillbaka, fram och tillbaka. Jag har stått för "tillbaka"biten hela tiden. Men så hände det att en annons dök upp på blocket och min andra hälft började ringa, smsa och mejla med familjen som lagt ut annonsen.

Hokus pokus så förvandlades godiset i ett av påskäggen till en treårig jämthunds tik som heter Skymma. 






Skymma kom hem till oss igår så jag har liksom inte många bilder på henne ännu. Men det kommer fler, var så säker!

Hon är, vad jag hittills kunnat se, en större kelgris än vad Orux är - och det säger liksom en hel del (du som träffat Orux fattar vad jag pratar om). Första mötet med Orux gick över förväntan och de kunde liksom inte sluta leka. Katten stirrade först ut Skymma och såg ut att tänka något i stil med "WTF! Ännu en hund jag måste träna upp att lyda mig!?" men efter bara tio minuter fick Skymma en "huvudbump" (som när katter stryker sig mot ens ben, men i detta fall försöker Spindelmannen stryka sig mot hundens huvud och får hoppa för nå) och sen var den saken klar.

Det verkar alltså som att hon både accepterade familjen hon kom till som att de andra djuren accepterade henne.

(som vanligt skriver jag i förhand så jag får återkomma om hur natten och allt annat gick)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar