måndag 8 juni 2015

Det är nära nu

Jag tänker så här: om jag säger att det är nära nu så jinxar jag det och får lite extra tid på mig att ordna upp saker här hemma. Det mesta är ordnat nu förutom kläderna till bebisen och jag har ändå så att vi klarar oss. Slår värmen till på allvar så är det ju ändå bara blöja och naket som gäller.

Planer är uppgjorda ifall att bebisen bestämmer sig för att komma lite tidigare än planerat. Och det säger jag bara för att jag inte är helt säker på om bebisen vill stanna kvar där inne tills det är dags för den planerade vräkningen. Hen är så busig redan med sitt instabila fosterläge och annat som hänt under resan att det inte skulle förvåna mig om ungen bestämmer sig för att busa i det här också.

Väskan står halvpackad, bilen är tankad, tvätthögen är "snart" avklarad och vakter av olika dess slag är kontaktade - japp, jag får väl se mig som så pass redo som jag kan bli. För som en vän sa till mig idag:  

- Du vet väl att man normalt sett inte nödvändigtvis får bestämma när man är redo va?

Bildkälla

3 kommentarer:

  1. Hei

    Dit foto virker ikke mere :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det verkar så. Tråkigt! (jag hade ju lånat bilden så det är inte så mycket jag kan göra heller tyvärr)

      Radera
    2. Nej det verkar så. Tråkigt! (jag hade ju lånat bilden så det är inte så mycket jag kan göra heller tyvärr)

      Radera