torsdag 20 augusti 2015

Skolstart och nya rutiner

Största sonen började förskoleklassen i tisdags, shit vad stort! Vad stor han är! Så jäkla fort det har gått! Och om två år börjar min mellangrabb. Också det.. så jäkla fort det går.

Med skolstarten följer också nya rutiner, som att jag måste ställa klockan varje kväll igen. Plus och minus på det. Stort fett minus just nu eftersom minstingen bestämt sig för att äta/använda mig som napp minst en gång i timmen de senaste nätterna. Inte lätt att skippa den där extra halvtimmen/timmen jag annars kunnat klämma ur natten.

Snart kanske jag också börjar känna mig tillräckligt bekväm i att hitta på saker med de andra två ungarna medan den tredje är i skolan. Snart. Typ lagom till att jag börjar jobba igen. Nädå, om nån vecka har vi ett BVC-besök på schemat så efter det lär jag ju kunna hitta på saker. Är ju så seg i starten på sånt här. Samma visa varje gång. Måste liksom tvinga mig själv första gången och sen fungerar det fint.

Annars så är den största skillnaden på morgonkvisten än så länge. Ställa klockan som sagt. Men också att vänta på skolskjutsen. På en bestämd tid! Att få på mig kläder så jag inte fryser, ja på minstingen också förstås eftersom han följer med ut, och få i skolungen frukost med "tidspress" på mig. Det är inte dåligt det! Än så länge har det inte skett några missöden, men som den optimist jag är så lämnar jag detta med ett:

"Inte än..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar