fredag 30 oktober 2015

Att fika med en bebis

Jag, mellanungen och minstingen var och fikade för ett tag sedan. På vårt favoritfik. Barna älskar pannkakorna, jag älskar deras bakade potatisar och det går till och med att slänga in några kakor och bullar i fikat UTAN att det kostar en förmögenhet. Bästa fiket som sagt!

Som vanligt äter eller snuttar gärna minstingen när vi andra också äter. Eller typ jämt. Inget undantag den här gången och jag fick antingen sitta eller stå och amma under hela fikastunden. I en av de där sittande stunderna går en farbror och känner på dörrarna runt omkring mig.

Vi sitter som vanligt vid leksakerna och där finns nödutgång och extrarum - dörrar att rycka i.

Frågar farbrorn om han letar efter toan. Tänkte att det kan ju inte vara av särskilt många fler anledningar han rycker i dörrarna.

Ja svarar han och ser lite lagom förvirrad ut. Eller tankspridd som kikar sig mer omkring än ser på mig. Jag förklarar var toan är. Han tackar och raskar iväg tvickt.

Konstigt tänker jag och tittar sen ner på bebisen. Aha! Han har släppt taget om bröstet vilket betyder att jag under hela samtalet suttit med ena bröstet blottat.

Hahahaha! Den glutten bjuder jag på. Varsågod! Eller som jag sa till en annan som frågade om det va så en gjorde på landet (gå och amma samtidigt) att nej, det är så en gör när en bebis är hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar