fredag 23 oktober 2015

Som en ångvält

Första (tror jag, är för trött för att tänka ordentligt) vaknatten är härmed avklarad och överlevd. Hurra för mig!

Jag (eller vi) är väldigt förskonade från det hittills med lillskrutten, kommer nämligen ihåg att med det var fler sånna nätter med de andra två vid samma ålder. Men hujedamej som jag glömt bort hur det känns efter en sån natt. Efter en nattmed många uppvaknanden känner jag mig som bakfull. Ont i kroppen och huvudet och sånt där. Seg som få. Men efter en natt där jag till större delen varit vaken? Maj gaad! Det är som att bli påkörd av en ångvält som sen tar några varv till på en.

Alvedon, kaffe och nygräddade pannkakor får råda bort på en del av känslan. Sen är det ju fredag också och därmed fullt tillåtet att handla och äta gottigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar