fredag 15 juli 2016

Så här är det

Enda sedan jag har varit liten har jag tyckt om böcker, har haft en liten (eller ganska stor, men lite hemlig så där) dröm om att skriva något som väcker känslor och tankar precis som vissa (både längre och kortare) verk har gjort med mig.

Någonstans i mina gömmor har jag en hel anteckningsbok sedan högstadiet där jag skrev en novell/bok/vet inte vad jag ska kalla det. Stycket som jag skrev häromdagen på bloggen kommer därifrån. En del av det åtminstone, en del av det jag minns. För inte hittar jag den boken nu eller!

Att skriva är för mig att rensa tankarna. Det händer väldigt ofta att jag påbörjar ett inlägg till bloggen, ett brev till någon, ett sms, vad som helst - bara för att kasta det sen. Jag skickar aldrig iväg det. Och de gånger jag faktiskt gör det, går det oftast snett.

Som när jag för några veckor skrev ett sms till en vän och det hela urartade lite. Inte alls så som jag hade tänkt att det kunde uppfattas. Nej, då är det bättre att skriva i massor, kasta och sen kanske få ner något vettigt. Det där första som jag skriver är oftast väldigt... inne i mitt huvud-prat. Ja, så kan vi säga. Och det kan, precis som i alla andras huvuden, vara väldigt rörigt och osorterat.

Så.. så var det med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar