torsdag 14 juli 2016

Tungt att börja om

Förra veckan sprang jag ju Oskarshamns stadslopp. Är rusktigt stolt fortfarande! Och sen har jag av olika anledningar inte kunna ta mig ut på samma sätt som innan dess. Sjuka barn, tidsbrist, fruktansvärt dåligt väder och så vidare. Bortförklaringar säger du kanske, det gör inte jag. Jag hittade andra sätt att träna på under tiden istället. Det var bara den där "riktiga" träningen som uteblev.

Att stå på balansbräda till exempel, det är inte fy skam det som träning under kontorstid. Det tycker i varje fall inte jag. Lite svårt att göra koncentrationsgrejer men inte omöjligt.

Hur som helst så kom jag ut och skulle intervallträna med Orux i förrgår. Alltså latare hund får en nog leta efter! Hahaha! Ja jisses, jag fick dra med honom när vi skulle springa. Och när vi gick ville han bara stanna och kissa och lukta på allt minst varannan meter. Blir nog inga fler intervallträningar med honom, bara promenader. Gamla gubben har rätt att tjura, men jag slipper det gärna när jag väl kan ta mig ut.

Får se om jag kan samla ihop mig för en runda idag eller om jag ska försöka mig på ett ordentligt pass med bålstyrka istället.

Önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar