tisdag 30 augusti 2016

Svammel och ännu mer svammel

Jag jobbar ju i en kommun där det en dag i veckan är "kvällsöppet". Det tar hårdare på huvudet och kroppen än vad jag först trodde - jisses så trött jag är de kvällarna. Får jättemycket gjort de dagarna så det är ju jättebra, och det är också skönt att sluta tidigare på fredagen men ändå. När klockan går mot 16 och det hade varit lagom att avsluta dagen har jag ändå två timmar kvar att jobba. Segt och produktivt.

Men det blir det ändring på från och med nästa vecka! En av ungarna ska börja på idrottsskola och då går det inte att jobba så länge, det krockar stort. Lite skönt om jag ska vara ärlig.

Nästa vecka börjar allvaret med både fritids, skola och förskola. Läxor och att komma ihåg att ta fram kläder kvällen innan. Förbereda middagar i god tid och eventuellt göra storkok på helgerna.

Har jag sagt att jag älskar vardagen? Har jag även nämnt att jag alltid är sjukt nervös inför förändringar, innan jag testat "rutinerna" första gången? Jo, så är det.

Så ursäkta mitt svammel, jag håller bara på och förbereder mig inför en kaotisk vecka (eller månad) innan vardagsrutiner känns bekväma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar