tisdag 2 augusti 2016

Tillbaka till verkligheten igen

Semestern är över för den här gången, en semester med både glada och sorgliga minnen. Inte helt som det ska vara, men det är så livet är ibland och måste vara.

När du läser det här har jag jobbat en dag redan och är i full gång med min andra, även om jag inte just nu i skrivande stund inte påbörjat den andra dagen ännu. Gillar att skriva en dag för att publicera inlägget dagen efter. Blir lite som en överraskning för mig då också att det hänt något på bloggen. Lättlurad eller glömsk, välj du...

Jo, semestern. Simskola, Legoland och Lalandia. Kort och gott så. Barnen längtar redan tillbaka till Legoland och Lalandia, härligt att se att de uppskattade resan! Kommer bli hål i öronen av tjat på oss vuxna visserligen, men huvudsaken är att de gillade det. Simskolan däremot - vilken kamp det ska vara. Suck!

Jag vet att det är en investering för dem. Jag vet att det är ruskigt nyttigt med att de verkligen får känna hur det är att simma någon annanstans än i en varm bassäng. Men fy vad det tar på tålamodet. Usch! Pratade med en av ledarna som sa att de få minuter som barnen är i vattnet ÄR nyttiga och att de gör skillnad. Men när mina efter bara fem minuter (varje gång) säger att vattnet är för kallt och att de inte vill vara med känns det inte riktigt som att ledaren har rätt i sitt påstående. Fast å andra sidan så är de sällan i länge när vi badar "privat" heller. Det ska vara om de leker vid strandkanten, då kan de vara i vattnet hur länge som helst. Jag tror att lättnaden var stor för både barn och vuxna när sommarsimskolan var över för i år. Fy så hemsk att säga så, men det var för jäkla kallt och för mycket gnäll av oss vuxna för att det skulle bli det där trevliga minnet jag hade hoppats på innan.

Nej, nu ser vi fram emot lite mer semester, höstens aktiviteter som simskola och prova-på-massa-sporter-kvällar. Att vardagen startar på riktigt med helvetestimmar när alla barn är hämtade från förskolor och fritids och helger som är fullproppade med måsten.

Hej hösten! Dröj lite till eller se till att vara varm ett tag till så även jag får chansen att känna mig mätt på värmen. Tack o hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar