måndag 14 november 2016

Att få vardagen att gå ihop är inte alltid så lätt

Vissa veckor är lite extra jobbiga, den här veckan är en sån. Men nu ska jag inte hålla på och gnälla för den här veckan ska jag även testa en ny rutin. Att gå upp innan tuppen och sluta tidigare för att hinna med allas viljor och dagens måsten. 

Det går knappt att beskriva hur mycket jag vill att det här ska fungera, för det går liksom inte att fungera som folk med alternativet. Minstingen är på tok för liten för så sena kvällar och är minst lika rutinstyrd som sin ena storebror. Vilket är jätteskönt i vanliga fall, men de här veckorna som blir lite extra vore det ännu mer skönt med flexibla barn.

Vi kommer dit, så småningom. Om några år lär jag ju tänka på hur skönt det var när ungarna gick och lade sig i en vettig tid för att en själv skulle kunna smygäta godis ifred.

Varje tid har sin charm och sin baksida.

Önska mig lycka till nu för att jag ska få ihop vardagen utan att själv bryta ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar