tisdag 15 november 2016

Fokusera!

Lite drygt ett halvt år kvar till mitt stora lopp - göteborgsvarvet - och jag har tappat fokus en aning. Eller alltså, tappat fokus är att överdriva. Men jag har tappat farten. Vardagen har kommit ikapp och jag vet inte hur jag ska lägga upp träningen eller få tiden att räcka. 

När barnen har haft simskola har jag simmat längder och det har känts bra, förbättrat tider och känt mer ork efter varje tillfälle. Men det är liksom bara en gång i veckan och på tok för lite. 

Tänker varje vecka att jag ska klämma in ett mikropass på lunchen men jag behöver all flextid till att få vardagen med hämtningar på förskola och fritids att gå ihop. 

Hur gör folk egentligen!? Jag fattar inte hur flera av mina bekanta på sociala medier hinner med allt de gör. Jag vet att en del är i samma situation som jag är och ändå hinner de med att träna. Jag fattar inte. Är jag trög? Varför får inte jag tiden att räcka till?

Det vore så himla lätt att skylla på att min minsting ännu inte vill sova själv och att tiden jag kunde träna på kvällen därmed äts upp av att agera säng till honom. Men det är långt ifrån sanningen. För vad gör jag när jag har tid då? Inget! 

Nä, nu måste jag fokusera bättre och skärpa mig. 

Vad har du för knep du tar till när det känns tufft med träningen? Hur får du tiden att räcka till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar