lördag 5 november 2016

I dag är det alla helgons dag och jag tänker på dig

Jag kanske inte gråter eller på annat sätt ser ut att vara påverkad av att du är borta. Vi träffades inte heller mycket under dina sista år. Det gör mig ont att erkänna och det är ett val måste leva med. Jag vill tro att jag gjorde det för oss båda. För att jag skulle få behålla minnet av dig så som jag såg dig. Och för att det fanns stunder då jag gjorde dig mer förvirrad än vad du behövde.

Men det är fortfarande för nytt. Det gör fortfarande ont att tänka på.

Jag slutade aldrig att tänka på dig då. Och jag slutar inte tänka på dig nu. Du finns i mina tankar. Ibland kommer jag till och med på mig själv att tänka på dig som att du fortfarande levde.

Du har fått frid nu, inga plågor och ingen smärta. Inga minnen som sviker eller kropp som inte svarar.

I dag är det alla helgons dag och jag tänker på dig.

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar