torsdag 3 november 2016

Nu är jag ett proffs!

Eller kanske inte ett proffs direkt, men jag kan betydligt mer nu än innan. Tummen upp för det!

Förra veckan gick jag en kurs i Google Analytics, och alltså - jag älskar statistik. Många tycker det är skittråkigt, men det tror jag att de flesta tycker om de inte har lärt sig att använda det på rätt sätt. Och jag är verkligen ingen expert i det, men jag har mina knep och tankar som är vettiga.

Med statistik kan du till exempel se vilka förbättringspotential det finns i ett område, vad ditt tidigare arbete ger för resultat och massa annat roligt. Bara du vet hur du ska använda och ta fram rätt siffror är det faktiskt urkul och lätt.

Tänka sig att jag, så här många år efter skolgångens failure med matte, skulle tycka att siffror är roligt!? Imponerande om jag får säga det själv.

Kursen var i Stockholm och jag som har en hemlig (inte så hemlig egentligen men det lät gulligt) förälskelse i Globen blev överlycklig när jag upptäckte att 1) utsikten från kurslokalen var byggnaden och 2) vi fick äta lunch i restaurangen där det går att se in i själva arenan. Att gardinerna var fördragna på grund av en kommande spelning kvittade - jag var ju i Globen!!

Nu, så här en vecka efter kursen, känner jag att tankarna äntligen har landat i huvudet och jag kan börja forma dem till fingrarna. Ska bli så kul att börja arbeta med det "på riktigt" istället för att bara hanka mig fram behjälpligt.

Har jag sagt att jag väldigt gärna vill stanna kvar på det här jobbet efter att mitt vikarieuppdrag har tagit slut? Det vill jag. Jag tror att en kombination av mig och personen jag vikar för skulle blir så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar