torsdag 8 december 2016

Att sälja en bil

I natt drömde jag mardrömmar om mejl som aldrig tog slut, velande i priser och om jag sagt allt som behöver sägas, ångesten över att inte veta och allt annat.

Det här hade jag verkligen inte räknat med när jag tog beslutet att sälja bilen själv.

Förra veckan hämtade jag en ny bil, eller nyare, och bestämde ganska tidigt att det inte var någon idé att använda min gamla bil som inbytesbil. Det är för mycket att göra på den för att jag skulle få ett vettigt pris. Men å andra sidan hade jag varit av med den nu och det hade varit ett bekymmer mindre.

Hur som helst så mejlas det fram och tillbaka och diskuteras priser och kamremmar. Jag önskar att jag kunde mer om bilar men det gör jag inte så jag får förlita mig på min magkänsla.

Tyvärr är den rösten väldigt tyst för tillfället. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar