tisdag 18 juni 2013

Öroninflammation som inte är inflammation längre

Ja, alltså. Jag var till läkaren igår igen. För att locket för örat inte gått över ännu trots en vecka med dundermedicin. Än en gång blev jag ifrågasatt varför jag skulle söka läkare för "du har ju inte ont". Men att höra dubbelt är inte precis det roligaste kan jag lova. Så jag fick till slut en tid mellan två andra patienter.

Läkaren konstaterade att jag inte har örinflammation längre, däremot är gången mellan örat och bihålorna (eller näsan kanske?) täppt så syret bakom trumhinnan har ätits upp av nått annat. Nått med benhinnor tror jag hon sa. Nice... Och det har då blivit vakuum i örat plus att det skvalpar gutt där inne av lite vätska. Summan är alltså att jag hör pissdåligt och att om jag inte får upp gången med hjälp av nässpray så kan jag få höra så hör burkigt i några veckor till.

Åh, vad jag inte kände för det just nu! För varje gång ungarna bestämer sig för att ha skriktävling (den nya leken) så känns det som att jag själv leker hela havet stormar i lustiga huset. För att sen höra allt extra konstigt en stund.

Men jo, jag slipper ju medicinen och det måste ju räknas som en bra sak!

Välkommen midsommar! Här är det "vågor i håret och vatten i örat" istället för "i knäna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar